Utomhusreklam blir aldrig ute

Dags att ta tag i marknadsföringen? Företag ska alltid - oavsett storlek - prioritera sin egen marknadsföring och alltid lägga en del av budgeten på den frågan. Det handlar om att skapa ett varumärke och om att, helt enkelt, synas och genom detta få nya kunder. Många idag vacklar mellan de alternativ som finns. Ska man ta steget fullt ut och fokusera på mer digital marknadsföring eller ska man använda sig av mer traditionell sådan?

Vi skulle dels säga att det är dumt att lägga alla ägg i samma korg, och dels också säga att det finns bättre och sämre typ av reklam. Ser man till mer traditionell marknadsföring så är exempelvis utomhusreklam en bättre lösning än att annonsera i tidningar. Av den enkla anledningen att få idag fysiskt läser en tidning - detta medan vanligt folk fortfarande går på stan, besöker gallerior och går på exempelvis olika konserter och idrottsevenemang.

Digital utomhusreklam ger flexibilitet

Därför är utomhusreklam fortfarande gångbart och ett bra komplement till exempelvis SEO och synlighet på Google samt ett användande av olika sociala medier. Och, även vad gäller utomhusreklam så har det skett förändringar. Många tänker sig bara de stora fasadvepor som hängs upp på fastigheter i olika stadskärnor. Dessa finns fortfarande - och fungerar bra - men en nyhet handlar om Dooh.

Dooh betyder Digital Out Of Home och med detta menas att skärmarna är digitala och att den reklam som spelas upp således både kan vara rörlig och stilla. Det ger dig en väldigt bra flexibilitet och där du exempelvis när som helst kan göra ändringar i din annons - nya priser, rabatter, korrigera textfel etc - och där även en möjlighet finns att förlägga dina annonser till tider då just den målgrupp du vill nå troligen är ute.

Att exempelvis ha en annons vid en busshållplats i samband med att skolorna slutar kan vara en riktig guldgruva. Samma sak om det handlar om en konsert eller en fotbollsmatch: du kan rikta reklamen på samma sätt som du gör online - men på en fysisk skylt. Av dessa skäl är Dooh verkligen något att titta närmare på. Det förenar det gamla med det nya och låter dig både äta- och ha kvar kakan.

27 Feb 2023